Nauja televizorių era: įspūdinga raiška ir virtualūs asistentai (2019 m.)

Paskelbta 2019-03-01
Autorius: Kainos.lt

Šiais metais televizorių gamintojai yra pasiruošę stebinti rinkos ekspertus ir lepinti vartotojus. Viena iš laukiamiausių inovacijų – lankstus ekranas. „LG Display“ pernai rinką sudrebino pirmuoju lankstaus ekrano prototipu, o šiais metais pristatė jau paruoštą vartotojams sprendimą. 165 centimetrų įstrižainės ekranas toks lankstus, kad primena sporto kilimėlį, kurį galima susukti ir laikyti dėžėje, jei nėra naudojamas. „Signature Series“ OLED televizorių pirkėjai galės įsigyti šių metų antroje pusėje. Tokia pradžia skatina smalsumą, kuo dar būsime nustebinti?

Ekrano dydis

Varžybos dėl ekranų dydžio yra viena karščiausių ir labiausiai stebimų tendencijų rinkoje. Ekspertai teigia, kad šiais metais įmonės pristatys vis daugiau modelių, kurių įstrižainės svyruos nuo 65 iki 80 colių. Plačiaekranių paklausa siejama su mažėjančiomis televizorių kainomis, kurias nulemia pasikeitusios gamybos technologijos – iš specialių, ypač didelių LCD plokščių gaminami ekranai optimizuoja kaštus ir mažina atliekų kiekį. Prognozuojama, kad didesnių nei 60 colių įstrižainės ekranų pardavimai pasaulyje šiais metais turėtų augti 6 procentais, lyginant su 2018 metų augimu, ir pasieks 24 procentus.

Lietuvoje išlieka populiarūs kiek mažesnės įstrižainės modeliai. Remiantis portalo Kainos.lt duomenimis, lietuviai dažniausiai renkasi 55 colių įstrižainės ekranus. Pirkėjai vertina šių modelių kainos ir dydžio santykį – vidutiniškai tokie televizoriai kainuoja 839 eurus. Antroje vietoje pagal populiarumą – 43 colių, trečioje – 32 colių įstrižainės modeliai. Pastaruosius renkasi tie klientai, kuriems svarbi mažesnė įrenginio kaina.

55 colių įstrižainės ekranai

8K raiška

Vienoje didžiausių buitinės elektronikos parodų „LG“ ir „Samsung“ pristatė 8K raiškos televizorius, kurie sulaukė specialistų ir vartotojų liaupsių. Kuo jie ypatingi? 8K užtikrina ypatingą ir iki šiol nepatirtą žiūrėjimo kokybę. Ekrane esančius vaizdus sudaro 33 milijonai pikselių, o tai 4 kartus didesnė raiška už 4K ir 16 kartų didesnė nei „Full HD“. Tokios raiškos vaizdas beveik nesiskiria nuo matomos realybės. Ekspertai teigia, kad 8K garantuoja geriausią rinkoje vaizdo kokybę ir tai turėtų perkelti virtualių pramogų sektorių į naują lygmenį.

Valdymas balsu

Dalis televizorių jau turi valdymo balsu funkciją. Ji leidžia vartotojams atlikti gana primityvius veiksmus – reguliuoti garsą ar perjungti kanalus. Išskirtiniais atvejais balsu galima valdyti išmaniajame televizoriuje esančią paieškos sistemą. Technologijų ekspertai prognozuoja, kad netrukus rinkoje turėtų pasirodyti pirmieji televizoriai su integruotais virtualiais asistentais – „Amazon Alexa“ ir „Google Assistant“. Manoma, kad šie televizoriai leis valdyti kitus išmanius daiktus – nuo kolonėlių iki termostatų ir kitos namų įrangos.

Kainos.lt analitikai pastebi, kad išmanieji televizoriai („Smart TV“) dominuoja ir Lietuvos rinkoje. Juos 2018 metais rinkosi net 85,3 % vartotojų. Vidutinė pačių populiariausių „Smart TV“ kaina siekia 617 eurų.

Išmanieji televizoriai dominuoja Lietuvoje

„Apple“ produktų integracija

Metų pradžioje „Samsung“, „Vizio“ ir „LG“ paskelbė, kad į savo išmaniuosius televizorius integruos „iTunes“ aplikacijas. Taip pat bus įdiegti „HomeKit“ ir „AirPlay“, kurie leis vartotojams transliuoti turinį iš Apple įrenginių ir mėgautis vaizdu dideliame ekrane. Iki šiol buvo žinoma, kad „Apple“ nelinkę bendradarbiauti su kitomis elektronikos kompanijomis sujungiant produktus, bet didėjanti pramogų rinka skatina juos ieškoti būdų, kaip suteikti savo klientams naujas patirtis, pavyzdžiui, galimybę mėgautis filmais ar TV laidomis.